Eğitim Adına Yapılan Yanlış Uygulamalar

Eğitim adına yapılan yanlış uygulamaların temelini “ezberci eğitim” oluşturmaktadır. Okullarda ve kurslarda yıllardır uygulanan bu yöntem çocuklarda ileriye yönelik öğrenmenin önünü büyük ölçüde kapatmaktadır.

Bu ezberci eğitim uygulamasından doğan en büyük sorun ise öğretildiği iddia edilen şeylerin aslında ileriye dönük olarak öğrenilmemesi yalnızca çocuğun gireceği sınava yönelik bir ezber oluşudur. Bu durum çocuğu kısır bir döngüye sokar.

Çocuk ilköğretimden mezun olup ortaöğretime geçtiğinde veya ortaöğretimden üniversiteye geçtiğinde geçmişte ezberlediği bilgilerin tamamını unutur. Oysa bilgi bir bütündür. Bizler geçmişte öğrendiğimiz bilgilerin üstüne yeni bilgiler ekleyerek kendimizi geliştirebiliriz ama günümüzdeki eğitim uygulamalarında bunu yapmak imkansıza yakındır.

Eğer çocuklara ezberlemeye değil öğrenmeye dayalı bir uygulama sunarsak ileride yaşanacak olan sorunları büyük ölçüde azaltmış oluruz çünkü tam anlamı ile öğrenilen bilginin unutulması çok zordur. Tüm bunlardan dolayı ezberci eğitim uygulamasından kesinlikle kaçınmalıyız.

Sınav

Lise ya da üniversiteye geçişlerin sadece tek bir sınav ile belirlenmesi. Çocuklar sekiz yıl ilköğretimde dört yıl da ortaöğretimde eğitim almaktadır. Bu eğitim süreçlerinin sonucunda sınava girerek bir üst düzeydeki okullara gitmektedirler. Buradaki en büyük yanlış yıllar süren bu eğitimlerin değerlendirmesinin yalnızca bir sınav ile yapılmasıdır. Oysa önemli olan çocuğun bu uzun süreçte her yıl nasıl bir gelişme kaydettiği olmalıdır.

Yıl içindeki notlarındaki başarısı, sosyal anlamda yaptığı çalışmalar, okulundaki genel hali çocuğun aldığı eğitimin ne durumda olduğunu bize gösterir ama tüm bunlara önem vermek yerine sekiz ya da dört yılın sonunda girilen bu sınavlara önem vermek çok büyük bir yanlıştır. Bunun önüne geçebilmek için çocukların genel başarısını uzman kişilerin değerlendirdiği bir süreç içine girilmelidir.

Kalıplar

Eğitim adına yapılan diğer yanlış uygulama ise çocukları aslında olmadıkları kalıplara sokmaktır. Çocuğun beceresi yönünde ilerlemek ilk hedef olmalıdır. Her çocuk matematik ya da edebiyat alanında başarılı olmayabilir bazı çocuklar sanat, müzik, spor gibi alanlarda başarılıdır ama ne yazık ki birçok ailede bu durum göz ardı edilmektedir. Çocuklar ailelerin istedikleri yönde değil başarılı oldukları yönde ilerlemelidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.