egitim sevgi

Eğitim Adına Sevgi ve Emek Faktörü

Dil, din, ırk fark etmeksizin öğrenim hayatının en başta aile faktörü ile başladığını bilinçli her toplum üyesi bilmektedir. Bahsedilen aile eğitiminin başında kişinin hayatını idame ettirmesi için gereken tüm görevlerin öğretilmesi yanında en önemli faktör ise bu öğretilerin sevgi ile yapılması gerektiği çok büyük bir önem arz etmektedir.

Her kişi kendinden pay çıkarmalıdır ki zorba, dayatma usulü bir eğitimin getirisi yalnızca ezberci ve iş bittiği zaman bir daha kullanılmayacak olan gereksiz bir bilgi olmaktan başka bir işe yaramayacaktır. Bu sebeple hem aile meclisi hem de eğitim verilen her kurumda eğitim olgusunun dayatmacı bir yöntem ile değil de emek verilerek sevgi ışığı altında yapılması hem eğitimcinin hem de eğitim alan kişinin faydasına olacaktır.

Eğitimde Sevgi Faktörü

Eğitim adı verilen olgu her kişinin farklı yöntemlerle yani; kiminin görsel, kiminin sayısal, kiminin yazınsal, kiminin duyusal yöntemlerle algıladığı bilgi birikimidir. Ancak bu eğitim aşamalarının her birinde ortak bir faktör vardır ki o da sevgi ve emek faktörüdür. Öğretmenlerin öğrencilerine kendi birikimlerini aktarmadan önce yapmaları gereken öncelikli aktarım sevgi olmalıdır.

Bilgi

İnsanlar bir bilgiyi öğrenmekten çok, o bilgiyi nasıl öğrendiğini hiçbir zaman hafızasından çıkartmaz. Öğrenim yolunun ve tabi ki eğitim yolundan geçen bir öğrenim şeklinin unutulmaması, kalıcı olması ve daha da ileriye taşınması isteniyorsa öğrenci kaç yaşında olursa olsun o kişiye o bilginin ışıklarla aktarılması gerekmektedir. Öğretmenler hangi ülkede olursa olsun bilgi aktarımında iletişimi kuvvetli olan kimselerdir.

Öğretmen Öğrenci İletişimi

Özellikle ülkemiz sınırları içerisinde ilkokul eğitimi, veliler tarafından çok önemsenmektedir. Çünkü çocuklar o yaşta evlerinden o kadar uzun süre ilk defa ayrı kalmaktadır. Aileler de çocuklarından ilk defa o kadar ayrı kalacakları için özellikle anneler, öğretmenlerin anne özeni ile eğitim verebilecek kimseler olmalarını dilemektedirler. Bu bağlamda bakıldığında da annelerin haklılık payı ortaya çıkmaktadır.

Çocuklar disiplinize edilirken bu görevin sevgi bağı ile yapılması, o çocuğun topluma karşı saygılı, özenli, düzenli bir birey olarak yetişmesinde büyük bir rol oynamaktadır. Okul eğitimi ve öğretmen eğitimi yanı sıra aile içi eğitimde de bu faktörlere dikkat edilmelidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.